תרפיה באומנות

 

רציונל פרויקט:

השפה הטבעית של הילד היא המשחק והיצירה (שפת הדימויים) ועולם הדמיון שלו עשיר ופעיל. בשלב בו הילד מתקשה להביע מילולית את תחושותיו, ה"תוצרים" מדברים בשמו. העשייה החומרית מקדמת את התהליך הרגשי. הילד מתנסה ומעבד בדרכו שלו את חוויותיו ואת הרגשות הנלווים לחויות אלו, וזוהי מהות התהליך התרפויטי.

תוכנית עבודה:

אוכלוסיית היעד המטופלת- 20 ילדים לקויי ראייה ועיוורים, בני 3-6 שנים.

המדריכה- בוגרת תואר שני לתרפיה באומנות בלסלי קולג'.

אופן ההפעלה- קיימות 2 קבוצות של 10 ילדים בכל אחת. העבודה הינה פרטנית, מתקיימת פעם בשבוע ומותאמת לתוכנית האישית של כל ילד.

שיתוף הורים –

שימוש בחומרים- החומרים לפעילות הינם מגוונים, חומרי יצירה, בצק, צבעים, חימר,כלים מוסיקליים ועוד.הבקשה לא כוללת את עלות מימון החומרים.

מדידת הצלחת הפרויקט

לפני תחילת הטיפול, עובר כל ילד הערכה של הגננת והמטפלת באומנות, לגבי צרכיו הרגשיים של הילד. לאור ההערכה, נקבעות מטרות טיפוליות.

ההורים מיודעים לגבי מטרות התוכנית עבור ילדם ומקבלים הדרכה בהתאם לצורך.

הטיפול הוא אישי ולאחר 5-6 מפגשים, מתקיימת פגישת הערכה יחד עם המטפלת המשפחתית, המטפלת באומנות וההורים לברור ומעקב אחר השגת המטרות.

 

 

לתרומה עבור הפעילות לחצו כאן

 


שינוי גודל גופנים
ניגודיות