שלב 1: שיחת הטלפון הראשונה לאלי"ע

אתם מוזמנים להתקשר למרכז אלי"ע הקרוב אליכם. אל תהססו, אנחנו כאן בשבילכם.

זוהי שיחת הכרות ראשונית בה נקשיב וננסה להבין איך אנחנו יכולים לסייע לכם. נסביר לכם עלינו ונרצה להכיר מעט אתכם.

לדוגמא, נשאל מדוע אתם חושבים שיש לילד בעיה בתפקוד הראייה, נבדוק האם קיימת אבחנה רפואית, האם לילד יש אתגרים נוספים מלבד ראייה, האם הגעתם בעקבות הפניה, מי הגורם המפנה ומה הרקע להפניה, האם יש לכם מסמכים ואיזה מסמכים יש לכם. כמו כן, נבדוק התאמה מבחינת גילאים ומבחינת מיקום גיאוגרפי למעונות היום השיקומיים ולגני אלי"ע.

בין אם התשובות לשאלות הללו חיוביות או שליליות, אל תהססו להתקשר, נשמח להנחות אתכם בנוגע לאשר עליכם לעשות, גם ללא קשר למידת ההתאמה שלכם לאלי"ע.

במידה ויש לכם מסמכים שנחשוב שחשוב שאנשי המקצוע שלנו ילמדו אותם, נבקש מכם להעביר לנו העתק מאותם המסמכים.

ברוב הפעמים, נמליץ בשלב זה לפנות למחלקת הרווחה בישוב מגוריכם ולפנות לעובדת הסוציאלית המטפלת באזור שלכם. פניה זו נעשית בשלב זה כדי לחסוך זמן יקר בהמשך. 

כמו כן, פעמים רבות יומלץ על פניה לביטוח לאומי.


שינוי גודל גופנים
ניגודיות